web analytics

Jak powstają bagażniki dachowe?

Projektowanie przemysłowe to niezwykle wymagająca dziedzina, która wymaga uwzględnienia bardzo wielu czynników, a wszystko po to, aby produkt finalny w stu procentach odpowiadał zamysłowi projektanta i oczekiwaniom klienta. Jak bardzo ten proces jest skomplikowany? Przyjrzyjmy się temu na przykładzie bagażników dachowych.

440404052_aa0f0d9fa0_mProjektowanie przemysłowe jest dziedziną kompleksową, która obejmuje wszystkie etapy powstawania produktu – od zamysłu i analizy, przez wykonanie projektu, aż po stworzenie prototypu. Bagażniki na relingi wydają się być stosunkowo prostymi urządzeniami, jednak to tylko pozory. Przy projektowaniu box’ów lub uchwytów rowerowych należy uwzględnić cały szereg czynników.

KONCEPCJA TO DOPIERO POCZĄTEK
W samym zamyśle samochodowy bagażnik dachowy nie jest szczególnie skomplikowany, gdyż ja spełniać jedynie jedną funkcję, którą jest przewożenie bagaży lub rowerów. Jednak na etapie projektowania pojawia się sporo problemów. Największym z nich jest z reguły system mocowania, który musi wykazywać nie tylko możliwie dużą uniwersalność, ale także wytrzymałość. Uchwyty powinny pasować do możliwie dużej ilości rodzajów relingów, a wszelkie siły, które działają na bagażnik w trakcie jazdy, nie mogą na nich robić najmniejszego wrażenia. Należą do nich boczne wiatry, siła odśrodkowa i opory powietrza. Bagażnik nie powinien także wywierać znaczącego wpływu na aerodynamikę pojazdu.

DESIGN RÓWNIEŻ MA ZNACZENIE
Całą funkcjonalność projektu należy pogodzić z atrakcyjnym designem. Klienci chcą kupować produkty nie tylko solidne i funkcjonalne, ale także atrakcyjne stylistycznie, zatem opracowywanie wzornictwa przemysłowego produktów również jest nieodłącznym elementem projektowania.

Nowatorski projekt: bagażnik na relingi Aerobar

Comments are closed.